این جواب بعضی از سوالاتی است که پرسیده بودید
درباره ي سوالاتي كه يكي از دوستان از من پرسيده بود من يكسري از جواب رو از دو تا ازاستادان دانشكده پرسيدم البته بايد بگم كه خود من هم خيلي مايل بودم كه جوابشون رو بدونم البته هر چي ايميل ميدم به بهنام(داداشم) جواب نميده اگه جواب ميداد اطلاعات بيشتري ميگرفتم.هر چند که من میدونم خود این اساتید به خاطر مسایل کاری هیج وقت به وبلاگ من نمی آیند. ولی اگر اتفاقی به وبلاگ من اومید خواهشا در باره ی وبلاگم نظر بدید........
اين جوابها ي آقاي مهندس جواد پوررضايي به سوالات من هستند:
چرا برگ سرو فلسي است؟ برگها بر اساس دو فاكتور ژنتيكي و تاثيرات محيطي شكل مي گيرند كه در بعضي از گياهان بخاطر كمك به گياه در مقابل مقاومت در برابر سرما شكل برگ فرق ميكند و يا اينكه در بعضي از گياهان كوچك بودن سطح برگ بخاطر كاهش تعرق گياه است در كل بر اساس اين دو فاكتور برگ سرو به صورت فلسي در آمده تا به متابوليسم گياه وادامه ي حيات آن كمك كند
ارتباط علم ژنتيك با درختان چيست؟ در كل علم ژنتيك براي مصارف زراعي بيشتر كاربرد داردمثلا با استفاده از اين علم ميزان تحمل يك گياه به عوامل محيطي , تكثير يك گياه زينتي, اضافه كردن بعضي از ويتامين ها به بعضي از گياهاني كه به كرات استفاده مي شوند مثل برنج و كاربرد هاي ي در زمينه ي گياهان دارويي ميزان ماده ي دارويي گياه را بالا مي برند اما در مورد درختان هم شايد كساني كه با علم ژنتيك گياهي در ارتباط باشند بتوانند درختان مقاومي در برابر عوامل محيطي به وجود آورند
اگر گونه ي از يك درخت را به منطقه اي غير بومي ببريم چه اتفاقي مي افتد؟ از نظر اكولوژي گونه ي خارجي يك عامل مزاحم تلقي ميشود و در دراز مدت طبيعت آن را حذف مي كند مگر اينكه براساس نوع گونه بومي منطقه شود يعني در بعضي از مواقع اين اتفاق افتاده كه گونه اي از جاي ديگري آورده شود و بومي ان منطقه گردد كه اين امر با توحه به نوع گونه و شرايط محيطي آن منطقه صورت مي پذيرد
(توضيح: آقاي مهندس پوررضايي يكي از بهترين استادان دانشكده ي ماست كه اطلاعات خيلي زيادي در زمينه ي گياهان دارد)
من فارغ التحصيل رشته ي مهندسي منابع طبيعي از دانشگاه چمران در مقطع کارشناسی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان می باشم. اميدوارم كه اين وبلاگ به افزايش اطلاعات شما در زمينه ي جنگلها و گياهان كمك كند